Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Telephelyfejlesztés

A névadó MArco/FranceSCO-tól a vagyonvédelem élvonaláig

Új MASCO cégközpont




A bolt maga a raktár! Határozott lépések a vevői igények felé

Érzékelhetően, bizony címtúltengésben szenvedünk, de hát rendhagyó módon most nem tudtunk ellenállni a csábításnak.
Juhos Nándor
ral a MASCO Kft. alapító tulajdonosával beszélgetünk a Cég idén szeptemberben a Reitter Ferenc utcában átadott vadonatúj építésű, praktikus kialakítású saját tulajdonú, irodaházában.


■ Ami első blikkre is szembetűnő, a bolttér jelentősen megnövekedett területe az épületben, ami nyilván a kereskedelmi filozófia bizonyos fokú változását is jelenti?

– Igen és örülök ha ez azonnal feltűnik látogatóinknak vásárlóinknak. A raktári készletek jelentős többségét áttekinthető, szellős formában magában a boltban helyezzük el. A célunk kettős: egyrészt azzal, hogy a vevő látja a készleteket, mutatni tudjuk, hogy a nagyobb volumenű megrendeléseket is teljesíteni tudjuk, másrészt akár promt is, azaz gyorsabban tudunk a vevői igények elé menni. Az előző üzletnél 30 százalékkal nagyobb bolt így maga a raktár. Célunk adott periódusban, egy alacsonyabb összvolumenű árukészlet a korábbiaknál gyorsabb forgatása, a beszállítások meggyorsítása, a vevői reszponzívitás növelése. Ennek érdekében egyúttal a rendelési rendszerünket is át kellett programozzuk.


■ Mit tudhatunk meg még az épületről?

– A háromszintes irodaház összesen 4300 m2 hasznos területet jelent, ahol a boltnak, az irodarésznek, a szerviznek és informatikának, a gépészetnek és a vizes helységeknek is megfelelően komfortos elhelyezést lehetett biztosítani, mégpedig úgy, hogy a teljes harmadik szintünk irodáit és egy jelentős méretű raktárhelységet is bérbe tudunk adni. Azt mondhatjuk, hogy a felkészült generálkivitelező gárda, az elérhető árú luxuskivitelt valósította meg a kivitelezés egy éve alatt.



■ Ez valóban láthatóan egy más világ, más lehetőségekkel. Mégis rakjuk össze azokat az okokat amelyek több mint 20 évet követően a Madridi úti bérlemény feladásához vezettek.

– Azon túlmenően, hogy érzékelhetően kinőttük a rendelkezésre álló tereinket és nem láttuk a rentábilis működési környezet további lehetőségeit, egy hihetetlenül magas bérleti díjat kellett fizetnünk. Egyúttal folyamatos harcot vívtunk a bérbeadóval azért, hogy a minimális karbantartásokat felújításokat elvégezze, tehát lépnünk kellett és ma már látható, hogy jól döntöttünk. Meggyőződésünk, hogy minőségi ugrást tudunk elérni modern új környezetünkben, ami nyilván elősegíti a vevői bizalom növekedését is, hiszen láthatóvá válik, hogy olyan céggel van kapcsolatuk, amelyikre méltán számíthatnak a jövőben is.


■ Mit tudhatunk meg a jelen rezsiköltségeiről?

– Örömmel mondhatjuk el, hogy az épületfenntartás még a projekthitelek fizetése mellett is alacsonyabb, mint a régi bérleményünkben. A költségeinket pedig tovább csökkenthetjük az iroda-bérbeadás kapcsán jelentkező bevételi lehetőségeinkből.


■ 25 éve a piacon lenni és folyamatosan fejlődni nem kis teljesítmény, beszéljünk a kezdetekről a múltról. Hogyan került Juhos Nándor kapcsolatba a vagyonvédelemmel?

– A 80-as években a Varsói Műszaki Katonai Akadémián (WAT) végeztem, majd 90-től kikerültem Rómába, ahol a Tecno Automazione cégnél fejlesztőmérnökként dolgozva, kapuatomatizálási kérdésekkel foglalkoztam és kézenfekvő volt nyíló érdeklődésem a kapcsolódó biztonságtechnikai területek irányába. Különös tekintettel nyilván arra, hogy Nyugat-Európában, ebben az időben már egy virágzó szakmáról beszélhettünk. Így aztán „kibukott belőlem” a kereskedelmi véna és 92-ben már itthon, vagyonvédelmi kereskedelmi céget alapítottunk.


■ Honnan jött a MASCO név?

– Ez immár része a céglegendáriumnak, ebben is a humoros fejezetnek. Cégünket két olasz partneremmel Marcoval és Francescoval alapítottuk (hiszen a termékek jó százaléka olasz importból származott). A név aztán (lásd a cikk alcímét), a két partner nevének néhány betűjéből lett összerakva. A dolog szépséghibája csak annyi lett, hogy belátható időn belül mindketten távoztak a cégtől, leginkább munkavégzési problémák okán. Konkrétan – habár ez tényleg részletkérdés – Marcot Francesco rúgta ki, én pedig hasonló okok folytán kisvártatva Marcot. A MASCO név viszont maradt.


■ Szóval elindult a MASCO!

– Az indulás éveiben a legnehezebb volt a versenyfutás a jogszabályalkotással (kereskedelmi jogi, vám, importjogi stb. kérdések). Szóval tanultuk a kapitalizmust és vívtuk a harcainkat a folyton változó szabályozási környezetben. És persze hasonlóan a többi, ma már neves hazai szakmai céghez, szobákból, pincékből, tárolókból (asztalok alól) indultunk. ’95-ben kerültünk át a Madridi útra, aztán ott fokozatosan laktuk be a végén már 2500 m2 es bérleményünket.


■ Beszélhetünk-e egy vállalkozói ars poeticaról?

– Az elv egyszerű, persze a folyamatos megvalósítása nem könnyű: Jó árú, jó pénzért, mindent a vevőért. Elmondhatom, hogy a szakmám (cégem jelene, jövője) szenvedélyesen érdekel és jórészt ez tart életben. Na és van még valami, amire méltán lehetek büszke. Én immár évek óta nem kell részt vegyek a cégem mindennapi tevékenységének operatív irányításában, hanem a stratégiai és a körülményeinket könnyítő kérdésekkel van lehetőségem folyamatosan foglalkozni. A lényeg, olyan menedzsmentfilozófiát sikerült immár 2000 óta tudatosan bevezetnem, átültetnem a cég gyakorlatába, ami a kreatív munkavégzésre, az önálló döntések meghozatalára, a folyamatos fejlődés egyéni motivációs igényére és a felelősségvállalásra épül.


■ Nézzük a jelen termékpaletta zászlóshajóit!

– A termékstruktúra kialakításában a jó minőség jó ár és az extra minőség magasabb ár gyakorlatot igyekszünk követni. Nézzük akkor a fő termékcsoportokat. Kapuautomatika: PROTECO, FAAC, akkumulátorok: DIAMEC, YUASA, kamerák: PROVISION-ISR, riasztórendszerek: SATEL, beléptetés: ROGER, tűzjelzés: GLOBAL FIRE, kaputelefon: ACI FARFISA.


■ A műszaki terméktámogatás a korszerű szolgáltatócégeknél alapkritérium, hogy állunk ezen a területen?

– Ez bizony döntő, mi három egymást szervesen kiegészítő szinten működünk. Az első szint szakemberei nem dolgoznak közvetlen vevőszolgálati kapcsolatban, a dolguk a termék műszaki információinak begyűjtése, a tesztelések, egyáltalán annak eldöntése, hogy mely termékekkel foglalkozzunk, a leírások elkészítése, a belső-külső oktatások, valamint a projekttanácsadás. A második szint a Helpdesk, műszaki tanácsadás értékesítés előtt-után partnereink számára. A harmadik szint a Szerviz, lehetőleg olcsón és megbízható módon. Szervizelés javítással és ami nyilván különlegesség: a nálunk vásárolt termékek javítását élethosszig biztosítjuk.

Összefoglalva biztosan tudjuk, hogy jó úton járunk és új környezetünkben a töretlen fejlődésünket is biztosítva látjuk.


■ Köszönjük az interjút és a sikeres jövő megvalósításához kívánunk ebben az igazán motiváló környezetben jó egészséget, kitartást – jó szerencsét, mert az is kell – és egy kedvező gazdasági klímát!


K. L.

 

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet