Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

REPUTÁCIÓ KÖNYVBEMUTATÓ


Reputáció

Írásomban Barát Tamás: A bizalom tolmácsai című művéből merítem a tartalmat.
A reputáció, egy szervezet, cég, dolog, személy, mások által történő megítélését, ismertségét, elismertségét, elfogadottságát határozza meg.
Barát Tamás a könyvében négy folyamatban, lépcsőben határozza meg a reputáció kialakulását.

1. INFORMÁLTSÁG
A szervezet, és környezete ismerje egymást, korrekt információkkal rendelkezzenek egymásról.
Aktuális példaként említhetjük a nemrégiben kirobbant botrányt, melyet egy ismert fitneszguru videoüzenete robbantott ki. Jelen írásban nem szeretnék kitérni annak tartalmára, és stílusára, okára, azonban az teljesen bizonyos, hogy olyan személyek, köztük celebek is véleményt formáltak, akik nem ismerik a szóban forgó szervezetet, céget, annak vezetőjét, nem rendelkeznek korrekt, hitelt érdemlő információkkal. Nyilatkozataikkal nyilvánvalóan befolyásolják az embereket, a közvéleményt, és ezzel együtt a cég, és annak vezetőjének megítélését, reputációját is.

2. MEGÉRTÉS
A szervezet, és környezete értse meg egymás céljait.
A videoüzenet célját, a cég vezetésének a célját nem ismerjük. Természetesen mindenkinek van elképzelése, véleménye a történtekről, és az azt kiváltó okokról, azonban a valódi okot a cég nem hozta nyilvánosságra. Ennek az oka lehet szándékos, hiszen a rossz hír, vélemény is közbeszédet generál, mely akár reklámfogás is lehet, de lehet egy rosszul megválasztott kommunikáció is.

3. BIZALOM
A szervezet és a környezete lehetőségek mértékéig értsen egyet.
A videoüzenet által gerjesztett indulatokból, nyilatkozatokból az derül ki, hogy sok ember bizonyos mértékig egyet ért a fitneszguruval, és fontosnak tartja a helyes táplálkozást, a rendszeres mozgást, azonban nem ért egyet azzal a tartalommal, mely a hölgyeket okolja a házasságok tönkremeneteléért, valamint nem ért egyet az előadás stílusával. Az, hogy a kialakult helyzet milyen irányba mozdítja el a cég reputációját, csak a jövőben fog kiderülni.

4. TÁMOGATÁS, EGYÜTTMŰKÖDÉS
A szervezet által elérni kívánt helyzetben konszenzus jöhet létre, ahol az egymást kölcsönösen megértő felek egymást támogatják.
Meglátásom, hogy abban az esetben, ha a fitneszguru a videoüzenete, illetve az arra adott reakciók után elnézést kért volna, és egy rövid magyarázatban kifejtette volna azt a célját, hogy nőkön, férfiakon, gyerekeken szeretne segíteni, úgy, hogy azok egészséges, boldog, és teljes életet élhessenek, sokkal nagyobb elismertségre, sokkal pozitívabb reputációra tett volna szert, mint
jelen magatartásával. Jelen viselkedését, sokan, csak reklámfogásnak gondolják, mely meglátásom szerint pozitív megítélését nem növeli.

Asztalos Tibor kommunikációs szaktanácsadó

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet