Audi A8 L Security – továbbfejlesztett védelem
Magas rangú személyek limuzinja
Az IAA 2015 Frankfurti Nemzetközi Autószalonon nemcsak a hétköznapok személyautói, tanulmányautók és egyedi járműcsodák láthatók, hanem a ténylegesen VIP személyek (politikusok, magas rangú katonai- vagy pénzügyi vezetők stb.) és egyéb, például nemzetközi konferenciákra érkező vendégek szállítására alkalmas egyedi, kisszériás gépkocsik is. Az Audi ezen modellje teljes mértékben megfelel a jelenlegi legszigorúbb, polgári célú járművekre érvényes VR9-es védelmi fokozatának.
Az Audi újabb fejlesztéseket hajtott végre páncélozott limuzinján, amely a magasabb védelmi fokozat ellenére kisebb önsúllyal és nagyobb terhelhetőséggel rendelkezik. Az új A8 L Security biztonsági cellájának kialakításánál például aramidszövetet, különleges alumínium ötvözetet és melegen sajtolt acélpáncélzatot alkalmaztak. A mérnökök továbbfejlesztették az üvegezést is, így a teljes jármű megfelel a polgári célú járművekre vonatkozó legszigorúbb, VR9-es védelmi fokozat követelményeinek. A robbanóanyagokkal szembeni ellenállást az ERV2010 szabványnak megfelelően vizsgálták. A jármű korábbi védelmi szintje a VR7-nek felelt meg.
Az Audi minden egyes páncélozott biztonsági járműre vonatkozó rendelést maga felügyeli, a kivitelezést megosztva végzi a neckarsulmi üzemmel, amely szigorúan titkos és védett. A luxuslimuzin szériafelszereltségét képezi, a csomagtérben lévő, páncélozott kommunikációs egység, a külvilággal történő kapcsolatfelvételt szolgáló intercom-egység és a szelektív ajtónyitás is. Az Audi a fentieken kívül még több, opciós felszerelést is kínál, mint például a szabadalmaztatott vészkijárat, beépített tűzoltórendszer vagy vészhelyzeti frisslevegő-ellátás.Az utasok kényelmét szolgáló felszerelések közül széria a relaxációs hátsó ülések, de lehetőség van egyedi igények kialakítására is.
Az Audi A8 L Security az egyetlen jármű, amely nemcsak a közismert „Quattro” összkerékmeghajtással rendelkezik, hanem közvetlenül a gyártótól rendelhető. A jármű-karosszériánál nagy mennyiségben felhasznált alumíniumnak köszönhetően a terhelhetőség 600 kilogramm, s jelenleg ez a legjobb érték a versenytársakéval összehasonlítva. Mind a teljes hajtáslánc, mind a padlóvázszerkezet a legmagasabb biztonsági követelmények figyelembevételével készültek.
A gépkocsi kétféle erőforrással rendelhető. Az egyik, egy 4 literes, V8-as, 4.0 TFSI biturbó, 435 lóerős teljesítménnyel és 600 newtonméteres forgatónyomatékkal. A másik W12-es, 6,3 literes FSI szívómotor, 500 lóerővel és 625 newtonméterrel. Az erőátvitelt egységesen a ZF 8HP70 L típusú, 8 fokozatú automata váltó biztosítja. A maximális sebesség 210 km/órában leszabályozott, figyelembevéve a gumiabroncsokat, valamint azok vészhelyzeti funkcióit, tartalékait.
K. B.