Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Andragógia – felnőttképzéstan elméleti és gyakorlati alapjai

Könyvajánló
 
Andragógia – felnőttképzéstan elméleti és gyakorlati alapjai
 
Életem 88–89. esztendeiben szerencsém volt összefoglalni azokat a fontos andragógiai ismereteket és bevált gyakorlati
tényezőket, amelyeket pályámon fontosnak tartottam. Ezeket kívánom könyvemben a gyakorló felnőttoktatóknak átnyújtani.
 
 
A felnőttoktatás, a felnőttképzés bármely ágában és formájában a színvonalas felkészítés alapvető feltételét a tudományos ismeretek biztosítják.

A szakmai alapokat – esetünkben – az andragógia – felnőttképzéstan (andragógiai didaktika) jelenti. A neveléstudomány keretében
a felnőttek oktatásának, képzésének sajátos kérdései (igényei) az 1920-as – 1930-as években kerültek felszínre és indultak el az andragógiai kutatások, jelentek meg az első publikációk. A 20. század közepén (az 1950-es évektől) fogalmazódtak meg az embernevelés keretén belül a felnőttekkel foglalkozó saját tudományterület, az andragógia határozott kutatási törekvései (hazánkban és külföldön) és jelentek meg az első jelentősebb publikációk. Az utóbbi néhány évtizedben mindennapi igénnyé vált a terület
tudományos „gondozása”, szakemberek felkészítése, talán nem túlzunk, ha kimondjuk, hogy a diszciplina önálló művelése követelménnyé vált.
 
Hazánkban a 21. század eddigi éveiben jelentős számú andragógiai témájú tanulmány, könyv látott napvilágot, amelyek egyrészt a tudományos kutatás eredményeit tették közzé, másrészt az andragógusképzés számára szolgáló szakirodalommal (felsőoktatási jegyzetekkel) járultak hozzá a tudományos szakmai bázishoz…

Négy évtizeden át foglalkoztunk felnőttoktatással, felnőttképzéssel, amelynek tapasztalatiból merítve szeretnénk megosztani ismereteinket a napjainkban működő kollégákkal. Nem kívánunk alapvetően tudományos fejtegetésbe fogni, hanem az évek során alkalmazott oktató, képző munkánk hátterét szeretnénk bemutatni, megosztani az érdeklődőkkel. Ez azt jelenti, hogy a tudományos tényezők legfontosabb elemeinek feltárása után az oktatási, képzési gyakorlat felhasználásra ajánlott tényezőit kívánjuk átnyújtani.
Pontosítjuk az andragógia – felfogásunk szerinti – helyét, szerepét az embernevelésen, a neveléstudományon belül. Fel kívánjuk tárni azokat a tényezőket, amelyek meghatározó szerepet töltenek be a felnőttoktatás, felnőttképzés eredményes megvalósításában. Az a célunk, hogy kézikönyvet adjunk a kollégák kezébe, amely a mindennapi munkához gyakorlati segítséget jelent. Az elméleti alapok és azok gyakorlatban való alkalmazása képezi a munka tartalmát, a színvonalas tevékenység támaszaként. (Részlet az előszóból.)

Beszerzése a magyar szerkesztőn keresztül előnyös: a.varga@globeedit.com

Poór Ferenc 

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet