Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

ASZTALOS CIKK

Arrogancia, cinizmus, mintha késsel támadnának ránk

Túl vagyunk az önkormányzati választásokon, van, aki örül, és van aki sír.
Egy döntésben mindenkinek nem lehet igaza, nem érvényesülhet az akarata. 
 
Tegnap hála Istennek megnyilvánultunk! Én büszke vagyok a döntésemre! Az Önnel folytatott vitát pedig részemről befejezettnek tekintem!”
Gábor: – „Kedves Anasztázia! Írásából számomra az derül ki, hogy nem tudja, vagy nem akarja megválaszolni a kérdést. Nyilván kínos lenne a válasz az ő számára, ezért arrogánsan lezárta a vitát. Mint korábban írtam, szavaink minősítenek, önt is és természetesen engem is. Szép estét.”
Katalin: – „nem megsérteni akarok senkit. De álmokra várat építeni nem lehet, sajnos. Ehhez annál több kell, kapcsolatok stb.”
Gábor: – „Én sem szeretnék senkit megsérteni. Egyetlen szóval sem írtam, hogy a többi jelölt jó lett volna. Én az első írásomban az arroganciára reagáltam.”
Anasztázia: – „Na akkor utoljára! Idézek, jó? Öntől Gábor! „Én nem Önre adtam a voksom”, és a másik: „Egyetlen szóval sem írtam, hogy a többi jelölt jó lett volna”! Akkor most Ön esetleg nem helyi, és máshol szavazott, de akkor kérdezem én, milyen alapon nyilvánul meg helyi ügyekben, vagy a másik, Ön olyanra szavazott itt …, akit igazán nem is tart jónak! Aha! Most már értem! Na ezért nem vitázom Önnel, és nem azért, mert arrogáns vagyok! Hanem azért, mert felesleges!”
Gábor: – „Kedves Anasztázia! A kérdésemre még mindig nem válaszolt, de ismét sérteget, és meglátásom szerint ezt tehetetlen dühében teszi. Azt mondják, van az a szint, ahonnan már egy szint alá nem süllyedünk, mert az kellemetlen. Az a szint, ahol most tart ez a levelezés, számomra, már az, ahova nem szívesen süllyedek, így választ sem várok senkitől. Szép estét mindenkinek.”
Anasztázia: – „ Ezek nem az én fentebbi gondolataim ismétlése? Ja, de igen! Gyorsan tanul! Jó éjt!”
 
Korábbi írásaimban már szó esett róla, hogy tárgyalási stratégia, mikor a tárgyalópartnerünk a cégünket, a termékünket támadja. Nyilvánvalóan, az esetek egy részében, amikor a partner ezt a stratégiát választja, akkor egyszerűen csak szeretne jobb tárgyalási pozícióba kerülni. Az ilyen taktikát választó személlyel szemben a legjobb megoldás, ha egyszerűen figyelmen kívül hagyjuk az általa elmondott, leírt sértő kijelentéseket, és megkérjük, hogy a tárgyra koncentráljunk. Egy képzett tárgyaló tudni fogja, hogy nem jut előrébb a megkezdett módszerével, és egyszerűen taktikát vált.
Az írásban szereplő esetben Anasztázia nem egy képzett, dörzsölt tárgyaló, Ő egyszerűen nem tudott érdemben reagálni egy konkrét kérdésre, támadása nem egy végiggondolt taktikai elem, hanem természetéből fakadó arrogancia, és cinizmus, melyet a tehetetlenség táplál. Láthatjuk, hogy hiába kéri tárgyalópartnere, hogy a kérdésre válaszoljon, képtelen rá, és további sértéseket vág
a partnere fejéhez.
Meglátásom, hogy az ilyen emberekkel való egyeztetés mindig sérülésekkel, sebekkel jár, mintha késsel támadnának ránk. Aki jártas önvédelmi sportokban, technikákban, az tudja, hogy ha késes ellenféllel kerülünk szembe, akkor szinte biztos, hogy megsérülünk, és a sérülések fájdalmasak.
Úgy gondolom a legjobb megoldás, ha pontosan úgy reagálunk az ilyen emberek támadásaira, mint ahogyan egy késes emberre reagálnánk. Ha tehetjük, meneküljünk el, hiszen abban az esetben, ha győzünk is, komoly sérüléseket szerezhetünk.

Asztalos Tibor – kommunikációs szaktanácsadó 
© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet