Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírek / események

Online álhírterjesztés – üzlet…

Az álhírek fogalomköre ma már sajnos nem kizárólag a közösségi oldalakon megjelenő többnyire ártalmatlan bejegyzések (történetek, pletykák) körét jelentik. Ártó szándék esetén jelentős erővel bírnak, és célzott terjesztésük mögött akár komoly gépezetek is állhatnak.


 

Kiberpropaganda kampány – Az internet – a közösségi hálózatok minden eddiginél hatékonyabb eszköz a hazugságok terjesztéséhez. A biztonsági cég szakértői szerint egy kiberpropaganda-kampányhoz több különböző össze­tevőre van szükség. Eszközökre és szolgáltatásokra, melyek alkalmasak az álhírek terjesztésére a megfelelő közösségi hálózatokon. Léteznek egészen egyszerű és könnyen hozzáférhető megoldások (fizetett lájkolók/követők stb.), míg akadnak szokatlanok is: némelyik online kérdőívek tömeges kitöltését ígéri, mások pedig egyes írások eltávolítására kényszerítik az oldaltulajdonosokat.

Megvásárolt lejáratás – „Mi mennyi?” – A Trend Micro szakértői azt is megvizsgálták, hogy mennyiért érhetők el az álhírek terjesztéséhez szükséges szolgáltatások és eszközök. Tegyük fel, hogy valaki szeretne elhallgattatni vagy hiteltelenné tenni egy újságírót, aki számára előnytelen tényfeltárást végez. A példában szereplő újságíró 50 ezer követővel rendelkezik a Twitteren és 10 ezerrel a Facebookon, emellett hetente háromszor posztol a blogjára, amivel bejegyzésenként 200 kommentet generál.

Körülbelül egyhónapos álhírkampánnyal már erősen rontható egy ilyen újságíró szavahihetősége. Hetente egyszer vásárolható egy, a riporter számára kedvezőtlen álhír, ami aztán heti 2700 dolláros költséggel terjeszthető, 100 000 látogatást és 50 000 retweetet generálva. Emellé 1000 dollárért akár 4000 negatív kommenthez is hozzá lehet jutni. Közben a Twitter profilja is „megmérgezhető” 200 000 robotkövetővel, mindössze 240 dollárért.

Ellenintézkedések – A kiberpropaganda egyre nagyobb teret hódított. A kormányok ennek következtében már felismerték, hogy az álhírek ellen aktívan fel kell venni a harcot: olyan szolgáltatásokat indítanak, amelyek lerántják a leplet a hamis hírekről, emellett új szabályozások bevezetését, valamint a félrevezető információkat közlő oldalak büntetését is tervezik. Az új szabályozások a közösségi hálózati szolgáltatásokat is céloznák. A lépések között szerepel a botok és gyanús fiókok felfüggesztése, még több munkaerő alkalmazása a jelentések feldolgozásához, illetve olyan újabb funkciók kialakítása, amelyekkel a felhasználók jelenthetik a hamis fiókokat.

A biztonsági cég úgy látja, hogy végső soron sok minden a felhasználókon múlik: „Az álhírek terjedése akkor fékezhető meg, ha az olvasók megtanulják felismerni azokat. Árulkodó jel lehet a túlzó, szenzációhajhász cím, a gyanús webcím, a helyesírási hibák a szövegben, a manipulált képek, illetve, ha hiányoznak fontos adatok, például az információ forrása, a cikk írójának neve vagy a közzététel időpontja” – nyilatkozta Gömbös Attila, a Trend Micro rendszermérnöke.

 

Forrás: biztonsagportal.hu

 

 

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet