Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírek / események

Bosch

Világelső – radarjeleket használó térkép automatizált vezetéshez


Sikeres együttműködés a TomTom-mal, így az első járművek várhatóan legkésőbb 2020-tól továbbítanak radaralapú útazonosítási jeleket Európában és az Egyesült Államokban

A Bosch és a holland, térkép- és közlekedési információs szolgáltató, a TomTom áttörést értek el az automatizált vezetéshez szükséges nagy felbontású térképek fejlesztése terén. A Bosch, a technológiák és szolgáltatások szállítója a világon elsőként hozott létre lokalizációs réteget radarjelek alapján. Mostanáig erre a célra videoadatokat használtak. A Bosch radaralapú útazonosítása egyedi visszaverődési pontok milliárdjaiból áll össze (védőkorlátok, közlekedési táblák) és segítségükkel leképezhető az útvonalvezetés.

A Bosch radaralapú útazonosításának óriási előnye a stabilitás: a járművek helyzetének meghatározása éjszaka, és rossz látási viszonyok között is megbízható.

A Bosch és a TomTom együttműködése (2015) A vállalatok együttműködésük kezdete óta nagy erőkkel dolgoznak a radaralapú útazonosításon, és annak a nagy felbontású TomTom térképbe való beépítésén.
 


 

A Bosch globális piacvezető a 77 GHz frekvenciasávú radarérzékelők terén, ezek hatótávja akár a 250 métert is elérheti, a videoérzékelők hatótávja legfeljebb 150 méter lehet. Vezetéstámogató rendszereknél – például automatikus vészfékezésnél vagy adaptív sebességtartó (ACC) automatikánál az érzékelőkkel mozgó tárgyak észlelhetők. A radaralapú útazonosításnál azonban az érzékelőknek az álló tárgyakat is érzékelniük kell, ehhez viszont át kellett alakítani a radarérzékelőket. A Bosch radarérzékelők következő generációja már képes lesz a radaralapú útazonosításhoz.

Egymillió jármű frissíti folyamatosan a nagy felbontású térképet – Az automatizált vezetéshez nélkülözhetetlen nagy felbontású térképek az érzékelők képességein túlmutató információkat szolgáltatnak, ezek a térképek több rétegből állnak.
Lokalizációs réteg: ezt a réteget a Bosch radaralapú útazonosítása és egy videoalapú kiegészítő helyzetmeghatározási térkép alkotja. Ez veti öszsze a tárgyakra vonatkozóan a surround érzékelőktől kapott információkat a lokalizációs rétegből származó információkkal. A jármű így tudja meghatározni az ezekhez a tárgyakhoz viszonyított helyzetét.

Tervezési réteg: az út vonalvezetéséről, a közlekedési táblákról és a sebességkorlátozásokról, valamint a kanyarokról és az emelkedőkről is tartalmaz információkat.

Dinamikus réteg: a dinamikus réteg tárolja a gyorsan változó forgalmi helyzetekre (például torlódások, építkezések és veszélyek), valamint a szabad parkolóhelyekre vonatkozó információkat.

A nagy felbontású térkép folyamatos frissítéséhez körülbelül egymillió járműre lesz szükség a kontinensek autópályáin. A radarérzékelők adatait kommunikációs dobozok – például a Bosch hálózatba kapcsoltsági vezérlőegysége – továbbítják a járműről a gyártók felhőjébe, onnan pedig a Bosch IoT felhőbe. A Bosch az összes hagyományos térképformátummal kompatibilis radaralapú útazonosítást ennek segítségével hozza majd létre. A TomTom feladata többek között beépíteni a térképbe, majd továbbítani a radaralapú útazonosítást.

 


 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet