Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Szakcikk

Elveszett levelek

 

Irásom eltér a megszokott kommunikációs formától, azonban úgy gondolom fontos, hogy ne essenek bele abba a hibába, melyet elkövettem. Nem felelősöket keresek, hanem szeretnék rámutatni egy problémára, mely bosszúságot, vagy kárt okozhat.

Munkám egy részét hivatalos levelezés teszi ki. Mai világunkban egyre több hivatalos ügyet tudunk elintézni az elektronikus levelezés formájában, azonban rengeteg hivatalos irat, határozat, végzés, érkezik postai levél formájában.

Lakcímváltozás következtében úgy gondoltam, hogy a postai átirányítás, és postán történő levélátvétel a legelőnyösebb megoldás munkám gördülékeny végzéséhez. Tévedtem.

Meglátásom, hogy a nem kevés pénzbe kerülő szerződés nem mindig működik megfelelően, ami számomra tolerálható, hiszen emberek vagyunk, és így tévedhetünk, véthetünk munkánk során, azonban az kevésbé tolerálható, hogy a vonatkozó rendelkezések értelmében megbénított, tehetetlen helyzetbe kerüljünk.

Volt lakcímemről, volt szomszédomtól kaptam megkésve értesítést hivatalos irat érkezéséről. Sajnos az értesítés olyan későn érkezett, hogy a megkisérelt kézbesítéstől hetek teltek el. A megkötött postai szerződés alapján nem is kellett volna megkisérelni a kézbesítést, hanem egy másik, a szerződésen szereplő postahivatalba kellett volna továbbíani, hogy felvehessem.

Gondoltam semmi baj, elmegyek a volt lakcímem szerinti postahivatalba, és megkérdem milyen levelem, és pontosan honnan érkezett, melyet nem tudtam átvenni, hiszen nem is tudtam érkezésükről.

Sajnos azt kellett tapasztalnom, hogy a készséges ügyintéző sem tudja megoldani a problémát. Elmondása alapján tíz napig tárolják a leveleket, majd azokat viszszaküldik a feladónak. Kértem, hogy akkor név, vagy cím alapján keressen rá az ezidáig érkezett küldeményekre. Azt a választ kaptam, hogy azt nem lehet, mert adatvédelmi szempontok miatt, csak az úgynevezett RAK-számot tartják nyilván. Az ügyintéző kérte, adjam meg az elveszett levelek RAK-számát. Mondtam, hogy azokat nem tudom, hiszen értesítést nem kaptam, a leveleket nem láttam, ezért elveszett levelek.

Kérték menjek a területileg illetékes központi postára, probáljam ott intézni a roblémám.

A közponzi posta vezetője meghallgatot, és tájékoztatott róla, hogy panaszt csak abban az esetben áll módjában felvenni, ha tudom a rosszul kézbesített levél RAK-számát. Ismét elmondtam, hogy nem tudom, hiszen nem kaptam értesítést, és a levelet sem láttam, még azt sem tudom, hogy honnan jött, hiszen sok hivatallal állok kapcsolatban. A fiókezető elismételte, hogyha nem tudom a RAK-számot, akkor nem tud panaszt felvenni, kérte, hogy írjak e-mailt a központi címükre.

Gondoltam sebaj, majd telefonon egyeztetek, hiszen az rögzítésre kerül. Felhívtam az interneten elérhető reklamációs vonalat, megkaptam a beszélgetés azonosítóját, és elmondhattam a panaszom. Sajnálatosan azonban itt is megerősítették, hogy nem tudják előkeríteni a részemre nem postázott leveleket, vagy feladójukat.

Kérdés, hogy milyen információkat nem kaptam meg, milyen határidőket mulasztottam el, milyen levelek azok, melyek nem ajánlott, vagy tértivevényes formában érkeztek, és sajnálatosan nem lettek kézbesítve. Az idő és energiaráfordítás után sem jutottam előrébb. Tudom igazolni, hogy a leveleket nem megfelelően kezelték, ez nyilvánvalóan kiderül a borítékra ragasztott matricák, és pecsétek rengetegéből, de ettől még bosszúságot okoz a pocsékba ment idő, energia, és a későbbi magyarázkodás, igazolás, utánajárás. Abban az esetben, ha nem a XXI. században, a mindent tudó számítástechnikai eszközök, az internet világában történne, még meg is érteném a történteket.


Asztalos Tibor
kommunikációs szaktanácsadó

 

 

 

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet