Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírek/események

A „Biztonságtechnikai Fejlesztő” díj első díjazottja az Intellio Zrt.


 

Borsányi Károly
marketingvezető
Intellio Zrt.


A Detektor Média igyekszik kiemeltebb figyelemet fordítani a jövőben a hazai fejlesztő vállalkozásokra. E célt szolgálva alapította meg idén a „Biztonságtechnikai Fejlesztő” díjat amit évről évre olyan vállalkozásnak ítél oda, amelyik tartósan, jelentős és eredményes innovációs aktivitással van jelen a hazai piacon. Az idén 10 éves fennállását ünneplő Intellio Technologies Zrt. kapta a Kiadó első alkalommal odaítélt „Biztonságtechnikai Fejlesztő” elnevezésű díját. Ennek apropóján beszélgettünk a cég marketingvezetőjével, Borsányi Károllyal az elmúlt egy évtizedről.


10 év nagy idő egy szárnyait bontogató vállalkozás szemszögéből. Az Intellio már természetesen túl van a kamaszkoron is, mégis a fiatal gyártó- cégek között tartjuk számon. Tekintsünk vissza az indulás periódusára.

– A cég megalakulásakor én még nem dolgoztam az Intellio­nál, de a közvetlen kapcsolatok miatt az elsők között értesültem a hazai cég piacra lépéséről, amikor is akkori munkahelyemen mutatták be termékskálájukat. Minket a rendkívül gyors technikai fejlődés dinamikusan fejlődő termékpaletta fenntartására kényszerít, ami mindig is sajátja volt a cégnek és így talán az évek is gyorsabban repülnek.


Az Intellio ugye magyar cég?

– Igen, teljes mértékben. 2005-ben öt magyar mérnök alapította, s azóta is 100 százalékban magyar tulajdonban van. A termékeink kizárólag saját fejlesztőink és mérnökeink munkái.


Manapság úgy gondoljuk ez igen nagy dolog, figyelemmel arra a tényre, hogy az Önök szakterületét az IP-videót, túlnyomó mértékben a Távol-Ke­let uralja. Mi volt az Intellio titka? Hogyan tudott ebben a gazdasági helyzetben saját piacot teremteni?

– Elsősorban egy zseniális ötlettel, ami kategóriát teremtett. 10 éve az IP-videó még gyerekcipőben járt, nagyon nehéz volt értékesíteni, mint ahogy minden technológiai újdonságot, ami a jól bevált, régóta uralkodó elődjét kívánja leváltani. Az Intellio ebben a helyzetben tudott valami újat adni, ami egy­értelműen háttérbe tudta szorítani a hagyományos videorendszereket és ez a fejlett kamera oldali intelligencia volt.


Ezek szerint az Intellio világelső ilyen téren?

– Mi dobtunk először piacra olyan sorozatban gyártott terméket, amely erre képes volt.


A hagyományosan árérzékeny magyar piac ezek szerint vevő volt erre?

– Természetesen az Intellio nem lett egyből világsláger. Az, hogy ma Magyarországon az elsők között jegyeznek minket, rengeteg munkába került. Nemcsak műszaki-, hanem marketing- és értékesítési szempontból is.


Tehát közel egy évtized kellett az Intellio, mint márkanév befuttatásához. Mennyire jelentett ez alatt előnyt a magyar piacon egy magyar termék értékesítése?

– A brand bevezetése nem épülhetett csak erre. Hiszem, hogy sokkal inkább az innovatív megoldásainknak köszönhető az, hogy 2015-re cégünk komoly tényező lett – nemcsak Magyarországon.


Ezek szerint, ma már külföldön is ismerik az Intellio nevét?

– Fő piacunk jelenleg Európa és a Közel-Kelet, de elmondhatom, hogy Ausztrália kivételével minden kontinensen működnek Intellio rendszerek.


Elmondhatjuk, hogy az Intellio már egy befutott márkanév?

– Ha az indulás kori állapotokat nézem, óriási fejlődésen mentünk keresztül. A kezdeti pár darabos kamerakínálatunk idén már közelíteni fogja a félszázat, videorögzítő megoldásunk harmadik generációját éli. Egyre illusztrisabb épületek őrzését látják el az általunk gyártott rendszerek, jó példa ezekre a Budapesti Állat- és Növénykert vagy a Várkert Bazár.


Mit tart ma az Intellio legnagyobb ütőkártyájának?

– A cég fel tud mutatni egy olyan plusz szolgáltatást, amellyel nem csak Magyaror­szá­gon, hanem egész Euró­pá­ban nem tud egy konkurensünk sem versenyezni: fejlesztőink kivételesen gyorsan tudnak személyre szabott megoldásokat megalkotni. Amíg egy távol-keleti gyártó az esetek többségében meg sem szólítható bárminemű fejlesztési igénnyel egy-egy projekt érdekében, addig az Intellio abszolút projektorientált hozzáállással van jelen a piacon. Ezzel kapcsolatosan említhetem a debreceni Nagyerdei Stadiont, ahol az MLSZ szigorú előírásaihoz igazodó megoldás java részét a projekt kivitelezése alatt fejlesztette ki a cég.


Beszéltünk a nehézségek jellemezte múltról és az egyre derűsebb jelenről. Hogyan látja a Cég jövőjét?

– Természetesen továbbra is növekedni szeretnénk. A fejlett kameraoldali intelligenciával előnybe kerültünk versenytársainkkal szemben, de ennek az előnynek a megőrzése csak folyamatos fejlődéssel tartható. A Cég növekedésével párhuzamosan, egyre nagyobb energiát tudunk fordítani a fejlesztésre. Ennek köszönhető, hogy jelenlegi termékkínálatunk nagy része 1 évnél fiatalabb modellekből áll, s ezek következő generációjának fejlesztése is kezdetét vette már.

 

K. L.

 
www.intellio.eu

 

 

 

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet