Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Beléptetés / ProGuard Europe Kft.

A vezetékes beléptetőrendszerek hiányosságai telepítői és felhasználói szemszögből

10 érv az egységes, online vezeték nélküli beléptető-rendszer mellett

 

Biztos vagyok benne, hogy az olvasók jelentős része használt, vagy esetleg telepített már beléptetőrendszert. Tapasztalta használat vagy telepítés során azokat a hiányosságokat, amiket a cikk további részében górcső alá veszünk.


A jelenleg rendszerben lévő hagyományos vezetékes beléptetőrendszerek többsége nem kompatibilis egyéb gyártók olvasóival, kártyáival vagy az olvasók a központtal és a szoftverekkel. Ez a probléma csak akkor jelentkezik, amikor olvasócserére vagy bővítésre kerülne sor és kiderül, hogy a régi rendszert már nem gyártják, vagy azokat a kártyákat már csak Amerikából lehet beszerezni, amik kompatibilisek a régi vezetékes rendszerünkhöz. Ez esetben egy komplett rendszercsere elég nagy beruházást jelentene és elég nagy felfordulást.

Utólagos telepítésük során, vagy a meglévő, telepített olvasók áthelyezése alkalmával rengeteg vésés, kábelezési munkával járhat, ami egy nagyobb objektum esetében akár hetekig is eltarthat, nem beszélve a véséssel járó kellemetlenségekről és az azt követő helyreállítási munkákkal kapcsolatos teendőkről.
 


A beléptetőrendszer szoftveres rendszerének költsége ipari méretek esetén elérheti a milliós tételeket is. A számítógépes infra­struktúra kiépítése és annak üzemeltetése, karbantartása szintén magas költségeket jelent.

Egymástól elkülönült épületek, távoli irodák, telephelyek esetén ezek a telepítési és üzemeltetési költségek sokszorozódnak, hiszen minden helyszínen külön-külön beléptetőrendszert, külön számítógépes rendszert kell telepíteni. Ez esetben még hab a tortára, ha a különböző városokban különböző telepítőcéggel, különböző rendszert telepítettek. Ennek következtében szokott előfordulni, amikor egy cégen belül 3-4 belépőkártyával kénytelenek közlekedni azok a kollégák, akik például a központi irodaházból a vidéki telephelyekre, kirendeltségekre, vagy egy különálló parkolóházukba, raktárukba is szoktak közlekedni. Ez esetben megemlíthetjük a több irodaházzal, kirendeltséggel rendelkező cégek munkavállalóinak munkaidő-nyilvántartását. Ha a munkatárs fél napot az egyik irodában, fél napot a másikban dolgozik akkor a különböző rendszerek alapján elég nehézkes és munkaidő-igényes a bérszámfejtők dolga, mire megtalálják, hogy hol és mennyit volt bent a kolléga.
 


A teljeség igénye nélkül próbáltuk ráirányítani a figyelmet a beléptető és munkaidő nyilvántartó rendszerek telepítése és a használata során felmerülő hiányosságokra. Meglévő tapasztalataink és ügyfeleink visszajelzései alapján a felmerülő igényekre gyors és kielégítő válaszokat kellett adnunk. Ennek köszönhetően jött létre az ACCESS online vezeték nélküli beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszer.

Az ACCESS olyan egyedi megoldásokat használ melyek nemcsak költséghatékonyak, de a legmodernebb technikai megoldásokkal ötvözve sokkal biztonságosabbak a régi, esetenként már elavult rendszerekhez képest.

Felhasználói szempontból pedig lényegesen könnyebb a nagy távolságokat áthidalni, illetve olyan területeken ahol több iroda, telephely beléptető-rendszerét kell integrálni egy központi rendszerbe.

Az új rendszer modulárisan több eszközből állítható össze, melyben a központi vezérlő, a kártyaolvasók (fali vezetékes, vagy az ajtóra szerelhető vezeték nélküli olvasók), valamint a munkaidő-nyilvántartó terminál található. A kialakítás során a régi, Wiegand vezetékes olvasókat az új központi egységbe be lehet kábelezni, ennek köszönhetően megvalósítható a vezeték nélküli olvasók szakaszos bevezetése is. A központ képes egyszerre kezelni a régi Wiegand olvasókat, az ACCESS vezetékes olvasókat és az Aperio vezeték nélküli olvasókat egyaránt.
 


A termékek forgalmazásán felül a távoli menedzselhetőség érdekében a szerverhátteret, mint szolgáltatás biztosítjuk az ügyfeleink részére, így Önnek a nagyon gyors beszerelési időt követően semmi másra nem kell időt fordítania.

Az eszköz maximális kihasználtság mellett is 5 W alatti áramfogyasztással bír (40 vezeték nélküli eszközzel), szemben a régi rendszerek számítógépeivel.

Egy-egy központra összesen 100 olvasó köthető ebből 40 vezeték nélküli lehet. A központok a bennük lévő akku­mu­lá­to­rok­nak köszönhetően szünetmentes működés­re alkalmasak.

A beléptető és munkaidő-nyilvántartó rendszerek a meglévő előnyeik mellett nagyon sok hátránnyal is rendelkeznek.
Egy új rendszer kiépítése előtt fontos mérlegre tenni, hogy az előnyökből vagy a hátrányokból van e több.

10 érv, hogy miért válassza az egységes online vezeték nélküli beléptető rendszert

1. Teljes mértékben kompatibilis a meglévő rendszerekkel
Teljes mértékben kompatibilis a meglévő rendszerekkel márkától és típustól függetlenül. Az ACCESS központ képes kezelni a régi vezetékes beléptetőrendszerek olvasóit is, így azok integrálhatóak az új távmenedzselhető rendszerbe is. Nincs szükség a teljes rendszer lecserélésére, de lehetőség van a szakaszos modernizációra. Ezzel jelentős kiadásoktól kíméli meg a beruházót.

2. Akár vésés és bontás nélkül is telepíthető
Az ACCESS beléptetőrendszerhez kapcsolható olvasók vezeték nélküli hálózaton is képesek a biztonságos kommunikációra, így telepítésük egyszerű, nem igényel bontást vagy a falak vésését. Az Assa Abloy Aperio C100 vezeték nélküli beléptető telepítése a hengerzár helyére nagyságrendileg 1 percet (!) vesz igénybe. Az iroda átalakítása esetén az ajtóval együtt áthelyezhető, nem igényel újrakábelezést, mint a régi vezetékes rendszerek.

3. Nincs szükség helyi szerverre, nem kell megvásárolni
Az ACCESS beléptetőrendszer felhő alapon működik, viszont a működéséhez nincs szükség a szervereket megvásárolni, hiszen azokat mi bocsájtjuk az ügyfeleink rendelkezésére. Ezzel is jelentős üzemeltetési költséget takarítva meg részükre.

4. Nincs szükség drága és bonyolult beléptető szoftvert vásárolni, üzemeltetni
A beléptetőrendszer szoftvere ingyenes. Programozóink folyamatosan fejlesztik, mely frissítéseket automatikusan az ügyfeleink is megkapnak. A szoftver teljes verzióban fut azoknál is akik csak egy beléptetőpontot üzemeltetnek és azoknál is akik ipari méretekben gondolkodnak.

5. Nincs szükség informatikai háttérre
A rendszer fővezérlője GPRS adatkapcsolattal kommunikál a központi szerverrel így lehetővé teszi, hogy a helyileg egymástól távol lévő irodaházak, telephelyek esetében sem szükséges külön külön informatikai rendszert kiépíteni és számítógépeket üzemeltetni, valamint azokat folyamatosan karbantartani. A rendszer üzemeléséhez nincs szükség számítógépes háttérre, minden program a szerverünkön fut.

6. Egyszerű kezelhetőség, webes felületről, jelszavas védelemmel
A rendszer felügyelete, menedzselése, riportok lehívása bármilyen eszközről lehetséges Internet kapcsolat esetében, miután a szükséges azonosítás megtörtént a belépési adatok megadásával.

7. Távmenedzselhetőség
Az ACCESS beléptetőrendszer felügyeletét a világ bármely pontjáról elláthatja, hiszen minden adat a felhőben megtalálható. A beléptetési pontok pedig a világ bármely pontjáról képesek elküldeni az információkat a szerver részére. Ennek köszönhetően akár a nyaralás közben is megnézheti, hogy a dolgozók időben megérkeztek e a különböző kontinenseken lévő irodákba, munkahelyekre.

8. Alacsony karbantartás és üzemeltetési költség
Talán az egyetlen karbantartási költség a vezeték nélküli beléptetőeszközök akkumulátorainak időszakos cseréje lehet. A rendszer ezeket a cseréket biztonságosan előre jelzi, így lehetőséget teremt a csere időbeni végrehajtására.

9. Ipari méretű integrált rendszerek kialakítása is lehetségessé válik
Egy- egy cégcsoport összes ingatlanát (irodákat, telephelyeket, parkolóházakat) képes egységesen, egy rendszerben kezelni az ACCESS. Lehetőséget teremtve arra, hogy a több ingatlant is látogató dolgozóknak nem szükséges annyi fajta, típusú belépőkártyát magánál hordania ahány ingatlanba be szeretne jutni. Elégséges csak egy darab kártyát feljogosítani az érintett irodákra, munkahelyekre. Így egy rendszerben látható az összes objektumban eltöltött munkaidő is.

10. Több irodaház, vagy telephely esetén is egy rendszerként kezelhető még akkor is ha az objektumok a világ különböző részein találhatóak.
A felhő alapú beléptetőrendszer egyik nagy előnye, hogy földrajzi elhelyezkedésétől és az irodák számától függetlenül egy egységes rendszerben látható az ösz-
szes beléptetőpont és az összes hozzájuk rendelt belépőkártya is. Természetesen lehetőség van külön-külön felhasználói jogosultságok kiadására.

 

Tekintse meg az ACCESS beléptetőrendszerről készült animációnkat az alábbi linken:
http://www.proguard-europe.com/hu/szolgaltatasok/reszletek/13/belepteto-rendszerek
vagy látogasson el weboldalunkra a www.proguard-europe.com-ra.

 

 

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet