Termékmonitor

Adat és információvédelem
Elektronikus jelzéstechnika (135)
Gépjárművédelem
Kommunikációtechnika
Mechanikus biztonságvédelem
Szolgáltatások
Tűzvédelem technika (5)

Hírek

Nem kell kicserélni a vásárlók könyvét az üzletekben

A sajtóban megjelent híresztelésekkel szemben a kereskedőknek emiatt nem kell új vásárlók könyvét beszerezniük.

A vásárlók könyvét továbbra is jól láthatóan és könnyen hozzáférhetően kell elhelyezni az üzletekben, abba az üzlet működésével, az ott folytatott kereskedelmi tevékenységgel kapcsolatos panaszok és javaslatok jegyezhetők be. A vevőket e joguk gyakorlásában megakadályozni vagy befolyásolni tilos. A vállalkozó változatlanul 30 napon belül köteles megválaszolni a vásárlók könyvébe írt panaszt.


Az Európai Unió adatvédelemi reformja, az ún. GDPR miatt 2019. április 26-tól annyiban módosulnak a kapcsolódó előírások, hogy a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt a vásárlói beírást követően haladéktalanul el kell távolítani azért, hogy a korábbi bejegyzéseket és a bejegyzők adatait más fogyasztók ne láthassák. A kereskedőnek ezeket az oldalakat elzártan kell megőriznie, és szükség esetén a hatóságnak kell megmutatnia. A téves közlésekkel ellentétben tehát nincs olyan előírás, amely szerint a kereskedőknek ki kellene cserélniük az eddig használt vásárlók könyvét, ha az előzőekben részletezett rendelkezéseknek megfelelően járnak el.


A fogyasztóvédelmi ellenőrzési tapasztalatok alapján a vásárlók könyvével kapcsolatos leggyakoribb problémák közé tartozik, hogy az az üzletben nincs látható helyen, sokszor a fogyasztók bejegyzéseit nem válaszolják meg az előírt határidőn belül, de az is előfordul, hogy a vásárlók könyve nincs jegyző által hitelesítve.


ITM 

2019.05.09 19:27:06   |   Vissza

© Detektor Plusz    2010    Minden jog fenntartva.
powered by SiteSet